Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Komarów-Osada

Stowarzyszenie Aktywni w Kulturze zaprasza do złożenia oferty na wykonanie „Prace remontowo-konserwatorskie obelisku „KOLOS” w miejscowości Kraczew"

Data ogłoszenia
2018-07-30
Termin składania ofert
2018-08-14 12:00
Treść

Komarów-Osada, dnia 27.07. 2018

  ZAPYTANIE OFERTOWE na:

“Prace remontowo-konserwatorskie obelisku „KOLOS” w miejscowości Kraczew”.

 

prowadzone w trybie otwartego zapytania ofertowego zgodnie z zasadą konkurencyjności, o której mowa w Rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lutego 2018 r. w sprawie  wyboru wykonawców zadań ujętych w zestawieniu rzeczowo-finansowym operacji oraz warunków dokonywania zmniejszeń kwot pomocy oraz pomocy technicznej (Dz.U. z 2018 r poz.396).

 

  1. Nazwa i adres zamawiającego:

Stowarzyszenie Aktywni w Kulturze

Tel. 84 638-86-43 , Faks: 84 6153185

Adres poczty elektronicznej:  sakkomarow@wp.pl

  1. Opis przedmiotu zamówienia

Stowarzyszenie Aktywni w Kulturze zaprasza do złożenia oferty na wykonanie  „Prace remontowo-konserwatorskie obelisku „KOLOS” w miejscowości Kraczew"

Remont obejmuje następujące prace remontowo- konserwatorskie:

Demontaż gzymsów, pasów, nakryw, obramień otworów i podokienników blokowych o przekroju elementów 0.04  m2 , 0.06 m2,  0.02 m2, demontaż okładziny, słupów i kolumn  o obwodzie elementów do 8 m/m2  i  grubości do 12 cm, demontaż postumentów, obelisków,  trzonów, latarń o objętości do 0.1/ m3/szt, demontaż postumentów, obelisków,  o objętości do 0.3  m3/szt,  demontaż postumentów, obelisków,  demontaż trzonów, latarń itp. o objętości do 0.6 m3/szt, rozebranie ścian, filarów i kolumn  z cegieł na zaprawie cementowej, wywiezienie gruzu spryzmowanego  samochodami skrzyniowymi na odległość 5 km – zgodnie z kosztorysem inwestorskim.

Ręczne wykopy fundamentowe z transportem urobku samochodami skrzyniowymi na odległość  5 km, podkłady betonowe na podłożu  gruntowym - m3  0,972, przygotowanie i montaż zbrojenia prętów stalowych gładkich lub żebrowanych o śr. do 6 mm -  kg 1,021,  płyty fundamentowe żelbetowe - ręczne układanie betonu m3- 0,972,  fundamenty z bloczków betonowych na zaprawie cementowej – m3 – 4,560, podkłady z ubitych materiałów sypkich na stropie - wypełnienie piaskiem koryta – m3 1,229, żelbetowe płyty stropowe, grubości 15 cm płaskie – ręczne układanie betonu – m2  0,468, słupy i filarki międzyokienne prostokątne z cegieł pełnych na zaprawie cementowej cegły -               m 2,1,  uzupełnienie zbrojonych słupów z betonu monolitycznego  - objętość elementu w jednym miejscu do 0.5 m3 – m3 0,030, montaż gzymsów, pasów, nakryw, obramień otworów i podokienników blokowych o przekroju elementów 0.04 m2 - przyjęto 30% nowego kamienia –  m 4,680, montaż gzymsów, pasów, nakryw, obramień otworów i  podokienników blokowych o przekroju elementów 0.06  m2 – m  4,960, montaż gzymsów, pasów, nakryw, obramień otworów podokienników blokowych - dodatek za każde dalsze 0.02 m przekroju elementu –m2, 480,  montaż  , okładziny, słupów i kolumn o obwodzie elementów do 8 m/m2 i grubości do 12 cm - przyjęto 30% nowego kamienia – m2 1,987, montaż postumentów, obelisków, trzonów, latarń itp. o objętości do 0.1 m3/szt. - elementy kamienne istniejące – szt. 6, montaż postumentów, obelisków, trzonów, latarń itp. o objętości do 0.3 m3/szt.  - elementy kamienne istniejące  - szt. 1, montaż postumentów, obelisków, trzonów, latarń itp.                         o objętości do 0.6 m3/szt. - elementy kamienne istniejące -  szt. 1, wyrównanie skarp wokół kolosa  analogia – m3 9,8, wykonanie i montaż krzyża metalowego -szt. 1 kalkulacja własna, prace konserwatorskie - wątki kamienne i okładziny proste kalkulacja  własna - dm 850 – zgodnie z przedmiarem robót.

Zamawiający na prowadzenie prac remontowo-konserwatorskich posiada decyzję Starosty Zamojskiego z dnia 21.02.2018 r.  Nr 85/2018 oraz decyzję Wojewódzkiego Konserwatora Ochrony Zabytków w Lublinie Delegatura w Zamościu  znak: IN.III.5142.2.2.2018 z dnia 04.01.2018r.                                                                                                 Szczegółowy zakres prac oraz technologii ich wykonania zawiera opis techniczny projektu  oraz przedmiar robót będące załącznikami do niniejszego zapytania ofertowego.

1. Niniejsza inwestycja współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach poddziałania 19.2 Wsparcie na wdrożenie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność”, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014- 2020.

2. Przedmiot zamówienia obejmuje wszystkie czynności umożliwiające i mające na celu prawidłowe wykonanie przedmiotu zamówienia.

3. Podstawowe wymagania dotyczące robót:

1). Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość wykonanych robót, bezpieczeństwo wszelkich czynności na terenie wykonywanych prac konserwatorskich oraz za ich zgodność z Programem Prac Konserwatorskich. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.

3).Stosowane materiały i technologie muszą spełniać wymagania techniczne, normowe,                      estetyczne i użytkowe, posiadać stosowne atesty, aprobaty, certyfikaty zgodne z obowiązującymi przepisami.

4).Wszystkie prace konserwatorskie powinny być wykonywane pod kierunkiem dyplomowanego konserwatora zabytków a firma przeprowadzająca remont posiadać praktykę i zezwolenia na wykonywanie prac przy obiektach zabytkowych.

5).Działania dodatkowe wynikłe w trakcie prac konserwatorskich a nie ujęte w niniejszym programie, powinny być rozstrzygnięte w wyniku zwołania komisji konserwatorskiej po uprzednim powiadomieniu odpowiednich Urzędów Konserwatorskich.

6). Przed rozpoczęciem prac należy wykonać dokumentację fotograficzną stanu zachowania.                   Wszystkie etapy prac powinny być dokumentowane fotograficznie.

8). Wykonawcy powinni prowadzić dziennik prac konserwatorskich.

 

4. Równoważność materiałów:

a).  Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania materiałów równoważnych opisywanym w przedmiarze robót, o parametrach nie gorszych od wymaganych. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, które uwiarygodnią proponowane przez Wykonawcę materiały. Wykonawca proponujący materiały równoważne do oferty przedstawi dokumenty dane techniczne pokazujące, że proponowany element zamienny spełnia wymienione wymagania zarówno pod względem technicznym i jakościowym wraz z oświadczeniem producenta że proponowane materiały są równoważne do zaproponowanego w dokumentacji co do celu jego przeznaczenia.

Wszelkie koszty wynikające z różnic pomiędzy materiałami wymienionymi w projekcie, a zaoferowanymi ponosi Wykonawca. Zwrot „równoważne" oznacza możliwość uzyskania efektu założonego przez Zamawiającego za pomocą innych rozwiązań technicznych poprzez dopuszczenie ofert opartych na równoważnych ustaleniach.

b). Wykonawca uzyska we własnym zakresie i na własny koszt stosowne pozwolenia oraz uzgodnienia wynikające ze zmiany na rozwiązania równoważne, w tym poniesie pełne koszty wynikające ze wszelkich zmian.

b). Koniecznym jest podanie nazwy producenta, precyzyjnego i jednoznacznego typu materiału oraz załączenie niezbędnych dokumentów, takich jak atest PZH, deklaracja zgodności producenta/aprobata techniczna, karta katalogowa producenta, zawierająca wszystkie parametry techniczno-eksploatacyjne ujętych w przedmiarze robót.

III  Termin realizacji zamówienia:

1. Termin rozpoczęcia robót - w ciągu 5 dni od dnia protokolarnego przekazania placu budowy.

2. Termin zakończenia robót do dnia 31.10.2018 r.

3. Termin zakończenia realizacji inwestycji do dnia 30.11.2018r.

IV. Warunki udziału w postępowaniu

  1. 1.    Wykonawcy, którzy biorą udział w postępowaniu, powinni spełniać następujące warunki:

1)       Warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej,

Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:

a)        W okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - prawidłowo zrealizował co najmniej jedną robotę budowlaną o wartości nie mniejszej niż 50 000 zł brutto (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych brutto) w zakresie prac remontowo konserwacyjnych na obiektach objętych ochroną konserwatorską.

b)      Dysponuje lub na czas realizacji zamówienia będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia tj.

-  dyplomowany konserwator dzieł sztuki specjalizujący się w konserwacji kamienia

- prace konserwatorsko-budowalne musi nadzorować kierownik prac budowlanych z odpowiednimi uprawnieniami.

  1. 2.                  W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zobowiązani są oni wykazać spełnienie warunków udziału w postępowaniu wspólnie.
    1. 3.      W celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa powyżej, Wykonawca na wezwanie Zamawiającego zobowiązany będzie do złożenia dokumentów wymienionych w pkt. IV 1 niniejszego zapytania.

V. Warunki wykluczenia z postępowania

Zamówienie nie może zostać udzielone podmiotowi powiązanemu osobowo lub kapitałowo                     z zamawiającym. Przez powiązania osobowe lub kapitałowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu zamawiającego czynności związane                          z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy, a wykonawcą, polegające                  w szczególności na:

1)      uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej;

2)      posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji spółki kapitałowej;

3)      pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika;

4)      pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej;

5)      pozostawaniu z wykonawcą w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do bezstronności tych osób.

VI.Wymagania dotyczące wadium

Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

VII.Wyjaśnienie treści zapytania ofertowego

1)       Wykonawca może zwrócić się pisemnie do Zamawiającego o wyjaśnienie treści niniejszego zapytania ofertowego. Zamawiający udzieli wyjaśnień nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, z zastrzeżeniem pkt.2).

2)       Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści zapytania ofertowego wpłynie do zamawiającego później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego (pkt. VIII niniejszego zapytania) terminu składania ofert lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień lub pozostawić wniosek bez rozpoznania.

3)       Ewentualna zmiana terminu składania ofert nie powoduje przesunięcia terminu, o którym mowa w pkt. 2), po upłynięciu, którego zamawiający może pozostawić wniosek o wyjaśnienie treści zapytania bez rozpoznania.

4)       Treść zapytań oraz udzielone wyjaśnienia zostaną jednocześnie przekazane wszystkim wykonawcom, którzy złożyli zapytania, bez ujawniania źródła zapytania oraz zamieszczone na stronie internetowej tut. Urzędu i portalu: www.portalogloszen.arimr.gov.pl/ oraz www.komarowosada.bip.lubelskie.pl

5)     Nie udziela się żadnych ustnych i telefonicznych informacji, wyjaśnień czy odpowiedzi na kierowane do zamawiającego zapytania w sprawach wymagających zachowania pisemności postępowania.

6)     Zamawiający nie przewiduje zorganizowania zebrania wszystkich wykonawców.

VIII. Opis sposobu przygotowania oferty

  1. Ofertę należy przygotować zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania
  2. Wraz z ofertą należy złożyć następujące dokumenty:

a)        Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszego zapytania,

b)         Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do niniejszego zapytania.

  1.  W celu oceny spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie - nie krótszym niż 5 dni - następujących oświadczeń i dokumentów:

c)       Kosztorys ofertowy wraz z tabelą elementów scalonych, przygotowany na podstawie przedmiarów robót, stanowiących załącznik nr 2 do niniejszego zapytania,

d)     Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inny dokument - przygotowany zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do niniejszego zapytania.

e)     Wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia publicznego wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, - przygotowany zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do niniejszego zapytania

  1. Ofertę należy złożyć w formie pisemnej wraz z wymaganymi podpisami Wykonawcy lub osoby upoważnionej do reprezentacji Wykonawcy.
  2.  Ofertę należy złożyć w nieprzejrzystej, zamkniętej kopercie / opakowaniu w sposób gwarantujący zachowanie poufności jej treści oraz zabezpieczającej jej nienaruszalność do terminu otwarcia ofert.
  3.  Koperta / opakowanie zawierające ofertę winno być zaadresowane do Zamawiającego na adres

podany w punkcie I niniejszego zapytania i opatrzone nazwą, dokładnym adresem wykonawcy oraz oznaczone w sposób następujący:Oferta na „Prace remontowo-konserwatorskie obelisku „KOLOS” w miejscowości Kraczew" nie otwierać przed 14.08.2018, godz.: 12:15

  1.  Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z nienależytego oznakowania koperty / opakowania lub braku którejkolwiek z wymaganych informacji.

IX. Miejsce i termin składania i otwarcia ofert

  1. Oferty należy składać do dnia: 14.08.2018r. do godz.12:00 w siedzibie zamawiającego: Stowarzyszenie Aktywni w Kulturze ul. Kościuszki 2, 22-435 Komarów-Osada
  2.  Wykonawca może, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę. Zmiana, jak i wycofanie oferty, wymagają zachowania formy pisemnej.
  3. Oferty zostaną otwarte dnia: 14.08.2018r. o godz. 12:15 w siedzibie zamawiającego:

      Stowarzyszenie Aktywni w Kulturze ul. Kościuszki 2, 22-435 Komarów-Osada

     pok. nr 16.

X. Przesłanki odrzucenia oferty

Oferta podlega odrzuceniu w przypadku, gdy:

1)      jej treść nie odpowiada treści zapytania ofertowego lub

2)        została złożona przez Wykonawcę:

-          niespełniającego warunków udziału w postępowaniu, określonych w zapytaniu ofertowym lub

-           powiązanego osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy,

3)        została złożona po terminie składania ofert.

XI. Informacja o możliwości składania ofert częściowych

Zamawiający nie dopuszcza możliwość składania ofert częściowych w tym postępowaniu.

XII. Kryteria oceny ofert i opis sposobu przyznawania punktacji za spełnienie danego kryterium oceny ofert:

  1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami oraz w następujący sposób będzie oceniać oferty:

- cena (C)

- gwarancja (G)

 

Zasady punktacji

Wymagany okres gwarancji wynosi 60 miesięcy, dodatkowo Wykonawca może zaoferować przedłużoną gwarancję (od 60 do 72 miesięcy i powyżej - za którą może uzyskać maksymalnie 40 pkt. - okres gwarancji należy podać w pełnych miesiącach), która będzie dodatkowo punktowana przy ocenie złożonych ofert.

Według poniższego wzoru:

Cena – waga kryterium 60 pkt

Sposób obliczenia:

Pk1 = (Cn / Cr x 60 %) x 100

Pk1 – ilość punktów dla kryterium cena

Cn – najniższa oferowana cena

Cr - cena oferty rozpatrywanej

Gwarancja – waga kryterium 40 pkt

Sposób obliczenia:

Pk2 = (Gw / Gwn x 40 %) x 100

Pk2 - ilość punktów dla kryterium gwarancja

Gw – ilość punktów przyznana za przedłużoną gwarancję (za każdy miesiąc wydłużonej gwarancji przyznawany jest jeden punkt (Gw) - maksymalnie Gw=40

Gwn - największa liczba punktów za przedłużoną gwarancję (Gwn=40)

Liczba punktów za poszczególne kryteria zostanie zsumowana i będzie stanowić końcową ocenę oferty (O=Pk1+ Pk2)

  1. Jeżeli Zamawiający nie może dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na fakt, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i gwarancji, Zamawiający spośród tych ofert wybierze ofertę z niższą ceną.
  2. Oferta może uzyskać maksymalnie 100 pkt.
  3. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta uzyska największą liczbę punktów.
  4.  Cena oraz inne warunki przedstawione przez Wykonawcę nie podlegają negocjacjom na żadnym etapie postępowania.

XIII. Informacja o zastosowaniu tzw. Procedury odwróconej.

W niniejszym postępowaniu Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Jeżeli wykonawca ten będzie się uchylał od zawarcia umowy lub nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy Zamawiający zbada, czy wykonawca, który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośród pozostałych ofert nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.

XIV. Informacja o zakończeniu postępowania

Niezwłocznie po zakończeniu postępowania Zamawiający zamieści na stronie internetowej

www.portalogloszen.arimr.gov.pl/ oraz www.komarowosada.bip.lubelskie.pl informację o:

1)      wyborze wykonawcy,

2)      odrzuceniu wszystkich złożonych ofert,

3)      niezłożeniu żadnej oferty,

4)      zakończeniu tego postępowania bez wyboru żadnej z ofert.

Niezależnie od zamieszczenia informacji na podanych wyżej stronach internetowych o wynikach postępowania Zamawiający poinformuje wszystkich Wykonawców biorących udział w postępowaniu  mail-em lub fax- em

XV. Warunki zmian umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania

Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do

treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w przypadku wystąpienia co

najmniej jednej z okoliczności wymienionych w załączniku nr 7 do zapytania ofertowego - wzór

umowy.

 

XV. Pozostałe informacje

  1. Zamawiający zastrzega sobie możliwość:

a)       do zmiany zapytania ofertowego przed upływem terminu składania ofert ,

b)        zakończenia postępowania bez wyboru żadnej z ofert,

c)       odwołania postępowania do momentu złożenia ofert,

d)      unieważnienia postępowania, jeśli:

-  cena oferty najkorzystniejszej przekroczy kwotę, którą Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;

-  wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, iż realizacja zamówienia nie leży w interesie Zamawiającego, czego nie można było przewidzieć w chwili wszczynania postępowania,

-  postępowanie obarczone jest wadą powodującą, że zawarta umowa będzie sprzeczna z postanowieniami umowy o dofinansowanie projektu.

W przypadkach, o których mowa powyżej, Wykonawcy nie przysługują w stosunku do Zamawiającego żadne roszczenia odszkodowawcze.

  1. Zamawiający poprawi w ofercie oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe, o czym niezwłocznie poinformuje Wykonawcę.
  2.  Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy nie złożyli wymaganych dokumentów lub oświadczeń bądź złożone dokumenty i/lub oświadczenia zawierają braki, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie. Czynność uzupełniania dokumentów i/lub oświadczeń jest czynnością jednokrotną. Uzupełnieniu nie podlega treść oferty rozumiana jako zakres zobowiązania Wykonawcy.
  3.  Zamawiający może wezwać Wykonawcę w wyznaczonym przez siebie terminie do złożenia wyjaśnień dotyczących złożonych dokumentów i/lub oświadczeń.

Załączniki:

Nr 1 - formularz ofertowy,

Nr 2 - przedmiar robót,

Nr 3 - oświadczenie o braku powiązań kapitałowych,

Nr 4 - oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu,

Nr 5 - wykaz robót,

Nr 6 - wykaz osób,

Nr 7 - projekt umowy,

Nr 8 – program prac konserwatorskich wraz z opinią konserwatorską

Załączniki
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Marek Kraczekdodano do BIP dnia 30-07-2018 10:23:49